maanantai 29. maaliskuuta 2010

Menin(kö) lankaan..

Pari päivää olen nyt purrut huultani ja puhissut itsekseni, mutta nyt on kuitenkin pakko avautua, kun harmittaa jonkinverran..
Tein sunnuntaina elämäni ensimmäiset kaupat huutiksessa. Olin pongannut kuvien perusteella kivoja pikkutytönvaatteita sisältävän paketin, jossa otsikossa mainittiin hyviä merkkejä. Hieman ihmettelin, kun hinta oli mielestäni edullinen vaatemäärään nähden, mutta "voitto" mikä "voitto" ja pakettia hakemaan. Myyjä asui vieläpä ihan naapurikaupungissa, joten pikkuajelu sunnuntaina ei haitannut. Koiin päästyäni aloin innosta puhkuen penkoa kasseja ja tutkia mitä kaikkea ihanaa merkkivaatetta tuli hankittu. Mutta ei. Siis ei. Kassien sisällöstä oli n. 1/3 käyttökelpoisia. Loput on tahrasia, kuviot lohkeilleet, ja esim. yhdessä Benettonin paidassa on joskus "ennen käpysotia" ehkä ollut glitteriä tekstissä, nyt pelkkä muisto ja osa kirjaimista on lisäksi puolittain irti. Mieskin katsoi ihmeissään ja totesi, että oli se onni ettet maksanut enempää.. Voitte varmaan kuvitella pettymykseni!!
Anteeksi nyt vaan kaikille huutiksen myyjille, mutta minun ensimmäinen kokemukseni oli kyllä pettymys. Okei, sieltä kun ostaa niin voi tulla vaikka sika-säkissä, mutta eikö nyt jotain rotia ja itsekritiikkiä mitä sinne kassiin laittaa.. Ei tietenkään kaikki ole samanlaisia enkä halua nyt missään nimessä yleistää. Tämä oli minun kokemukseni. Huono sellainen.

Kokemuksista olisi aina hyvä ottaa oppia, mikäli vaan muistaa ja pystyy. No, tästä opin että syynään kuvat tarkasti, vältän vaatepakettien ostamista ja keskityn yksittäisiin vaatekappaleisiin. Tai sitten ostan ihan uutta. Muutama pieni paketti pitäisi tänään lunastaa ja täytyy myöntää, että vaikka sunnuntain kokemus oli mitä oli, odotan uusia paketteja jälleen sillä hupsulla lapseninnolla mitä edellistäkin. Hassua!

Parempia kauppoja ja kevättä odotellessa!

6 kommenttia:

  1. Voi kökkö =( Toi on niin pyllystä. Onneksi noita myyjiä on harvassa ja pääasiassa saa hyvää. Laitat vaan negaa palautetta ja jos saat itse kostonegan sen takia otat yhteyden ylläpitoon. Ylläpito poistaa kostonegoja aika lailla. Hyvä vinkki noihin kaupantekoihin, on lukea myyjän palautteet ennen huutoja. Voithan toki koettaa myös kaupanpurkua.

    VastaaPoista
  2. Voi harmi! Itse olen myyjänä supertarkka, enkä ole koskaan laittanut tahraisia vaatteita myyntiin.

    Itse ostan Huutiksesta vain erillisiä vaatteita, pieni pelko on minullakin etteivät kaikki myyjät olisi yhtä tarkkoja ja pettymys olisi suuri jos isolla hinnalla ostaisin paketin. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen, varsinkin kun yleensä olen ostanut muutamalta "vakimyyjältä" joita tiedän tulevan hyväkuntoista tavaraa.

    Toivottavasti ne vielä tulossa olevat paketit palauttaisi sun uskon Huutikseen.

    VastaaPoista
  3. Pakko kommentoida että VOI PASKA! :( inhottavaa. Muista laittaa se palaute ja maininta sinne tuosta, muutenkin kannattaisi aina lukea myyjän palautteet ennen kuin huutaa mitään, joskus saattaa sieltäkin selvitä se että on tehnyt muitakin "huonoja kauppoja". Ylityperä juttu.

    VastaaPoista
  4. Joo.... myyjä oli saanut positiivista palautetta ja kehuja kaikilta. taidetaan me suomalaiset vaan olla sellaisia, ettei julkisesti asioista mainita. ite laitoin palautteen.

    VastaaPoista
  5. Kävipä inhottava tuuri. Rohkeasti tosiaan vaan negatiivista palautetta,se on meidän kaikkien etu! Olen ylipäätään ihmetellyt, miksi siellä myydään isoja vaatepaketteja ja kuvateksteissä sitten luetellaan tahroja, repeämiä, haalistumaa yms. Itse olen jnkn verran vauvanvaatteita huutonetissä myynyt, mutta tahraiset/kulahtaneet vaatteet olen heittänyt suoraan roskiin, koska en itsekään sellaisia ostaisi!

    Parempaa onnea ensi kerralla. Huutonetistä voi myös tehdä ihan mahtaviakin löytöjä!

    P.S. Liityn lukijaksi heti kun saan tän mun p****a-tietokoneen pelaamaan...

    VastaaPoista
  6. Täältähän löytyikin uusi kivanoloinen blogi. Jään mielenkiinnolla seuraamaan mitä tuleman pitää :)
    Meidän typsy on syntynyt 1.8.09, joten aikas samanikäinen taitaa teidän tytön kanssa olla. Meidän kuulumiset löytyy linkin takaa jos kiinnostaa.

    Tosi harmillinen tuo huutis-ostos. Mäkin olen sieltä noita paketteja katsellut, mutta koskaan en ole uskaltanut, tai saanut aikaiseksi ostaa. Mua on epäilyttänyt vaatteiden kunto sen perusteella, mitä kirppareilla joskus näkee joidenkin pitävän myyntikuntoisena... Huutiksessa kun ei pääse vaatteita hypistelemään, niin olen jättänyt välistä. Vaikka aivan ihania löytöjä sieltä toiset tuntuu tekevän. Mites nuo sun uudet paketit - olivatko kunnollisia?

    VastaaPoista